Afspraken

Afspraak maken als nieuwe patiënt:

  • Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak.
  • U kunt zich inschrijven via onze site, waarna wij telefonisch contact met u opnemen voor het inplannen van een afspraak. Mocht dit niet lukken via de site, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen; wij helpen u dan graag verder.
  • Van een overeengekomen afspraak bij de tandarts of mondhygiënist ontvangt u ter bevestiging direct een SMS en E-mail bericht.

Wat neemt u mee bij een eerste afspraak?:

  • Bij uw eerste bezoek neemt u een geldig legitimatiebewijs mee en uw verzekeringspas.
  • Voor de eerste afspraak ontvangen wij graag uw volledige tandheelkundig patiëntendossier, met eventuele röntgenopnames. De gegevens dient u persoonlijk op te vragen bij uw vorige tandartspraktijk en kunnen beveiligd gemaild worden naar: info@tandartsadamoudwest.nl.
  • Een eventueel schriftelijk overzicht van uw gezondheidssituatie en medicatie gebruik.
  • Eventuele uitneembare voorzieningen zoals, opbeetplaat, spalk, prothetische voorzieningen, anti snurk / apneu beugel, retentiebeugel.

Afspraak maken als ingeschreven patiënt:

  • Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak.
  • U kunt telefonisch contact opnemen met de praktijk voor het inplannen van een afspraak.
  • Van een overeengekomen afspraak bij de tandarts of mondhygiënist ontvangt u ter bevestiging direct een SMS en een E-mail bericht.

Afspraak maken bij pijnklacht(en):

  • U kunt telefonisch contact opnemen met de praktijk, bij voorkeur voor 09:30 uur, zodat wij u dezelfde dag nog in kunnen plannen.

Afspraakherinnering:

  • Als extra dienstverlening ontvangt u een E-mail bericht één week voor de ingeplande afspraak en een SMS bericht twee dagen voor de afspraak.
  • U bent en blijft zelf verantwoordelijk voor het nakomen van uw afspraken, wij zijn niet verantwoordelijk voor uw agendabeheer, ook indien er onverhoopt, om technische redenen, geen herinnering kon worden verstuurd per SMS of E-mail.

Annuleren van een afspraak:

  • Indien u een afspraak wilt annuleren dan dient u dit telefonisch of per mail te doen. Het annuleren van een afspraak dient u ten minste 48 uur voor aanvang van de behandeling te doen. Dit geeft ons de gelegenheid om de vrijgekomen behandeltijd voor een andere patiënt te reserveren.
  • Afspraken op een Maandag kunt u uiterlijk op Donderdag om 17:00 annuleren.
  • Gedurende de vakantieperiodes van de praktijk kunt u alleen per E-mail annuleren.

Niet nagekomen afspraak:

  • Indien u uw afspraak niet nakomt of u uw afspraak niet op tijd annuleert, dan brengen wij de kosten voor de geplande behandeling in rekening
  • De kosten van een niet nagekomen afspraak worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar.
  • Bij het herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt.